2010. október 22., péntek

A mozgás öröme

Most éljük talán az egyik legszórakoztatóbb időszakát Simon mozgásfejlődésének. Egy újszülöttel nagyon könnyű, mert lerakja az ember, és ott marad, csak nézelődik, esetleg fordul párat. Aztán elkezd mászni, na ez már egy kicsit nagyobb kihívás..állandóan ügyelni, hogy mit vesz a kezébe, mit tesz a szájába, mit borít magára. Na meg sokszor fejre is esnek, csak úgy koppan a fejük! Egyszer Simó a konyhaszéket rántotta magára, a szék fém lábai beleálltak a fejébe, ami szó szerint behorpadt! Iszonyatos látvány volt, egy jó nagy részen szabályszerűen behorpadt a feje....a frász jött rám, gyorsan az ölembe kaptam, megszopiztattam, Peti hozta közben  a jeget, azt nyomtuk a fejére. Pár perc szopizás után elmúlt minden baja, és a feje is visszanyerte eredeti formáját, alig akartuk elhinni!
Aztán a következő lépés, amikor elkezdi gyakorolni az önálló járást. Bevallom, nekem eddig ez a legszórakoztatóbb! Nehéz is, nem arról van szó, örökké figyelni kell minden mozdulatát. De annyira édes, ahogy egyensúlyoz a kis pipaszár lábain! Annyira örül egy-egy önálló lépésnek, hangosan nevet, és megtapsolja magát. Próbálgatja magát, kapaszkodik mindenbe, a fal mellett oldalaz, és gyakorlatilag egész álló nap a kis gurulós kocsijával jár fel-alá. Még mindig iszonyatosan élvezi, továbbra is ez a kedvenc játéka! Már továbbfejlesztette egy kicsit, a polcokra rápakolja a játékait, és úgy tolja maga előtt. Néha megáll, ledobál egy két-játékot, újra felveszi, és gurul tovább...és ez megy órákon át! Ha megunja, átpártol a konyhaszékre, és azt tolja maga előtt. Mindegy, csak tolni lehessen:)! Nem baj, ha elakad a szőnyegbe, vagy a küszöbbe, addig dolgozik vele, amíg sikerül tovább haladnia. Félelmetes a kitartása és az akarata:).  Ma megpróbálta a kiságyát is eltolni, és teljesen kiborult tőle, hogy nehéz, és ezért nem bírja elmozdítani.

Pár napja írtam a zenéről, időközben felfedeztük, hogy nagy könnyűzene rajongó is. Bekapcsolom az olasz rádiót, és simán táncra perdül. Térdből rugózva, olyan rongylábpartisan nyomja:). Ezzel sem tudok betelni.....meg a támolygó lépteivel, amiből vagy fenékre huppan, vagy meglát a közelben engem (aki egy biztos pont vagyok, mert tudja, hogy úgysem hagyom elesni) és elkezd rohanni felém. Annyira jó ez az időszak(is)!!

7 megjegyzés:

  1. Jesszus, ez a behorpadt fej rémisztően hangzik, nem semmi a lélekjelenléted, én tuti fejvesztve rohantam volna vele a kórházba :)) De hogy milyen kis rugalmas fejük van még ebben a korban, döbbenet :DD

    VálaszTörlés
  2. Panna "csak" az ágyról gurult le nem is tudom mennyi idősen már..pár perc sírás,és kész,vége..nekem meg egy éjszakás remegés kb :) igen,olyan jó nekik,hogy hiphopp regenerálódnak. Én legalábbis irigykedem néha. Ha hazajöttök valamikor idén bepótolhatnánk azt a találkozót, mert ha jövőre jöttök,akkor már kettő picit talátok nálunk :) sok puszi

    VálaszTörlés
  3. Vlahi, hát én meg azon gondolkodtam szopiztatás közben, hogy ezzel vajon mit lehet csinálni???Mert ha felszakad a feje, oké, rohanok a kórházba, ahol összevarják...de a behorpadással mi a fenét lehet csinálni??? kikalapálják? Tényleg döbbenetes milyen rugalmas még a fejük!

    VálaszTörlés
  4. Brigi, nálunk is volt ágyról leesés:), később meg sok fejre esés, mostanában csak ilyen apróságok vannak, hogy beletenyerel a tűzforró sütőajtóba, annak ellenére, hogy ketten állunk mellette, nehogy odanyúljon...mindig történik valami!
    Na de nem is ez a lényeg...kistesója lesz Pannának??De szuper!! Gratulálok!!! Mesélj,mikorra várjátok? Hogy vagy? Pannával hogy bírod az első időszakot? Vagy te is olyan mázlista vagy, akinek nincs rosszulléte:)?
    De milyen szuper, annyira örülök nektek!
    Mennyi korkülönbség lesz köztük?

    VálaszTörlés
  5. Kemény 1 év 2 hónap különbség lesz közöttük :) május 3 a kiírt időpont. És köszönöm,nagyon rosszul vagyok :) bár remélem már elmúlik lassan, már 3hónapos vagyok...ez most sokkal rosszabb,mint a Pannával volt, most konkrétan egész nap rosszul vagyok, délutántól egyre rosszabb..és ugye egész nap azért toppon kell lenni Pannával,és miatta..nem hagyhatom el magamat, pedig néha olyan jó lenne pihenni. Na de amikor ő alszik,bizony én is megint néha elnyúlok :) röviden ennyi :)

    VálaszTörlés
  6. Óóóó, ez az érzés ismerős valahonnan:)én is egész nap rosszul voltam, és estére lett a legrosszabb...de nyugi, biztos hamarosan elmúlik!! Petinek is elmeséltem a nagy újságot, gratulál ő is:), Brigiék beelőztek minket-mondta tudományosan:)!
    Kis korkülönbség biztos nagyon nehéz az elején-de aztán meg sokkal könnyebb lesz!Milyen jól el fognak játszani egymással! És akkor majd kipihened a mostani időszakot:-)
    Tényleg és a szoptatást abba hagytad, vagy folytatod?

    VálaszTörlés
  7. Doki mondta,hogy azonnal hagyjam abba,én lelkileg azért máshogyan gondoltam, de leginkább kétségbe estem,hogy melyik ujjamba harapjak..aztán a természet megoldotta a dillemmát, kb 2 nap múlva elzárták a csapokat..szóval így vagyunk most..de hálistennek egy hét alatt azért átállt a tápszerre(kénytelen volt szegénykém) este és reggel,a többi már "rendes" kaja :)

    VálaszTörlés