2010. október 8., péntek

Mei Tai, avagy imádjuk a Hajtkát!

Amikor először mondtam Petinek, hogy nagyon szeretnék egy mei tait, összevonta a szemöldökét és kérdőn rám nézett. Véleménye szerint a mei tai úgy hangzik, mint egy távol keleti küzdősport, és tuti megint elment az eszem, hogy ilyesmit a fejembe vettem. Aztán felvilágosítottam, hogy a mei tai az egy babahordozó típusa...na ettől még jobban égnek állt a haja:-)! Már megint egy új babahordozó?? Volt már szövött kendőm, rugalmas kendőm, megkaptam az álom rugalmas kendőmet, és akkor megint valami újat szeretnék? Na de istenem, valami függősége muszáj, hogy legyen az embernek:-) és különben pedig a kendők jöttek-mentek, használtan vettem őket, ugyanolyan áron adtam tovább, ergo nem vagyok én olyan rossz parti:-).(Az álomkendő azért maradt, attól soha nem válnék meg). Különben pedig a mi életformánk babahordozó eszköz nélkül szinte elképzelhetetlen...most nem túlzok, tényleg! Aki próbált már pici babával örökké utazni, költözni, kirándulni, na meg egyébként gyereket nevelni nulla segítséggel, család, nagymamák, bébiszitter nélkül, az tudja miről beszélek.
De visszatérve a mei taihoz....tehát a fejembe vettem, hogy egy ilyet szeretnék, mégpedig egy konkrét márkát,a Hajtkát!  Igen ám, de ezek egyedileg készülnek, egy fiatal kisgyermekes anyuka, Zsófi varrja őket, a megrendelő igényei szerint. Óóóó, ez már tuti a menyország, odakerültem, éljen!!!Én mondhatom meg milyen anyaga legyen, milyen színe, milyen pántja, milyen hímzés díszítse, és Zsófi megvarrja nekem. Fantasztikus! Neki is ültem....lássuk az anyagokat először! Ööö, arról nem volt szó, hogy  nagyjából 10.000 féle van! Úristen...ez a bőség zavara négyzetre emelve! Gyengéim a szép textilek, na gondolhatjátok, hogy hetekbe telt, mire kiválasztottam kettőt. Persze amint eldöntöttem, hogy melyik legyen, már rögtön meg is gondoltam magam. Borzasztó volt. Ráadásul az egyik anyagnak "fiúsnak" kellett lennie, mert Peti is szeretné használni.  Na nem is megyek bele a részletekbe, mert utána jött a pántok kiválasztása, a hímzés, a díszítés kitalálása, szörnyű volt:-). Jó értelemben szörnyű:-). Zsófi profi munkát végzett,a nyár végére elkészült a mei taiunk, amit azóta is nagyon sokat használunk, imádjuk, szuper kényelmes! Ráadásul gyönyörű!
És hogy miért is jó egy mei tai a háznál?
A mei tai egy pántokkal magunkra erősíthető babahordozó, fontos, hogy a derék és vállpántok, illetve a baba lábánál lévő szélek párnázottak legyenek-ettől lesz igazán kényelmes. Nagyobb babák számára, kb.5 hónapos kortól tizensok kilóig lehet használni(amíg csak engedi:-). Ebbe a hordozóba csak úgy lehet betenni a babát, hogy a helyes terpesztartás biztosítva van, ami a csípő egészséges fejlődését szolgálja. Lelki szempontból pedig ugyanúgy, mint a többi babahordozó eszköz, egyértelműen pozitívan hat a lelki fejlődésére, hisz állandó testközelséget biztosít az anyával.
És ha mei tai, miért a Zsófi által varrott Hajtka?
Egyedi megrendelés alapján készülő kézműves magyar termék, a pántok és a baba lábánál lévő szélek párnázottak, választható hozzá felvarrt és levehető kapucni is, amely megtámasztja a baba fejét alváskor. A többszörösen megerősített varrásoknak és a professzionális varrócérnának köszönhetően akár 18 kg-ig használható.

Néhány képet mutatok róla, szerintem tényleg egy mestermunka. Még egyszer : KÖSZÖNJÜK SZÉPEN ZSÓFI! Szeretői gazdái vagyunk a Hatjkánknak :-)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése