2009. november 14., szombat

Nő(k) a teljes idegösszeomlás szélén

A címet Pedro Almodóvartól kölcsönöztem (Pedro, ha olvasol, ugye nem haragszol érte?). De ennyi erővel az „Őrült nők ketrecét” is hozhattam volna példának.

Ha most forgatnák ezeket a filmeket, tuti főszerepet kapnék. Nem lenne előzetes meghallgatás, próbafelvételek, ránézésre azonnal szerződtetnének.

És bár a színészi tehetségem egyenlő a nullával, most annyira hiteles lennék, hogy karácsonyra vitrint kérnék a Jézuskától, hogy majd tudjam hova Oscar bácsi szobrát tenni.

Önmagam árnyéka vagyok. Ma azon gondolkodtam, hogy a tükröket a lakásban le kellene takarni valamivel, mert egy zombi néz vissza belőlük. Iszonyatosan fáradt vagyok, elcsigázott, nyúzott, örökké éhes, hisztis….ugye nem baj, ha nem folytatom a sort :)?

Tudom, ez már senkit nem érdekel, azért kattintgat mindenki erre az oldalra, hogy végre Simonról olvasson, de sajnos még mindig csak én vagyok itt. Én és a nyavalygásaim.

Mivel eldöntöttem már az elején, hogy egy hiteles blogíró leszek, azaz nem csak mindig a jóról és szépről fogok beszélni, kénytelen vagyok a realitás talaján maradni, és nyavalyogni.

Korábban írtam már róla, hogyan éltem meg a terhességet. Akkor most módosítanék. Volt egyszer a 40.hét előtti állapot, a gyönyörű, vidám, kevés lemondással járó, boldogsággal teli. És van a 40.hét utáni szenvedéssel teli, a gyötrődés, kínlódás. Az álomkóros éjszakák már elmúltak, helyette vannak az ébren töltött, fájásokkal tarkított virrasztások. Napközben lézengek, vánszorognak a percek, én pedig csak csoszogok az ágy és a hűtőszekrény között, se feküdni, se állni, se ülni nem jó már.

A kórházba 5 naponta kell bemennem, ott megbíztatnak, hogy milyen szépek a fájásgörbéim, és hogy hány tized millimétert tágultam már, majd hazaküldenek, hogy várjam a természet rendjét.

Pechemre (vagy szerencsémre?-ezt majd utólag eldöntöm) a kórház nagyon természetes szülés párti, addig nem avatkoznak be, amíg nem muszáj. A muszáj itt a 42.betöltött hét, azaz esetemben a jövő hét péntek (Úristen, hol van az még!)

És bár eddig én is természetes szülés párti voltam, az elmúlt napokban erősen gondolkodom valami bűntényen…vagy a közeli patikába török be egyik éjjel, vagy a kórházból lopok el egy kanna oxytocint, és kötöm be magamnak vénásan, mindegy már, csak történjen valami.

Nagy könnyelműen a múltkor kijelentettem, hogy megúsztam a terhességet különösebb kívánósság nélkül, és bár 20 kg felett tartok hízásban (upsz), azért mégsem lettem egy formátlan bálna. Nos, ha ez így halad….egy hete olyan brutális étvágyam van, hogy a rozsdás vasszöget is meg tudnám enni, lakattal kell a hűtőt elzárni előlem. Még jó, hogy nincs mérlegünk itthon, szerintem sokkot kapnék a valóságtól.

A kívánósságról pedig….sajnos ölni tudnék a kóláért. Igen, én az antikólás, a kólagyűlölő, a kóla legnagyobb ellensége, a kóla elleni élharcos. Na, ez a tipikus „soha ne mondd, hogy soha” esete!

Még jó, hogy Petinek 13 évet kampányoltam a kóla ellen, most aztán visszakapok mindent…

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a kólára akkora szüksége van most a testemnek, mint sivatagnak a homokra, úgyhogy a napi 2dl-es limitemet próbálom tartani. Peti méri ki minden nap az adagomat (tisztára, mint egy idült alkoholistának) és azt osztom be a nap folyamán.

Szóval érdekes, hogy úgy fejezem be ezt a terhességet, ahogy kezdtem. Csak akkor sajtburgert kívántam, most meg kólát. Azt hiszem nem kérdés ezek után, hogy Simi a McDonald’s ban fogja majd a zsebpénzét megkeresni.

És hogy folytassam a panaszkodást…a kívánósságon, fájdalmakon kívül a bőröm totális szétrepedésével is szembesültem néhány napja. Pedig hogy örültem, hogy milyen szépen bírtam a sokszoros tágulást, és talán még az életben elővehetem a bikinijeimet. Ez az ábrándom elúszott.

Nyilván ezek az esztétikai problémák a legkisebb bajaim (ennél nagyobb sose legyen) de azért mégis…..elvégre is nőből vagyok:) .

És ennyi kín mellett még a lelkemet is edzenem kell. A mai nap volt életem leghosszabb napja. Petinek el kellett utaznia Imolába meccset játszani (időközben megvan már az eredmény is-nyertek!éljen-éljen!).

Nem túl vicces érzés így a 42.hét küszöbén tökegyedül tölteni egy napot egy idegen országban, miközben az összes ember, akit itt ismerek vagy az imolai pályán szaladgál, vagy a nézőtéren szurkol. Nyilván közvetlen életveszély nem fenyeget, van néhány telefonszám, akiket hívhatok, ha problémám adódik, de mégis csak vadidegenek. Ilyenkor egy kismamának már elég instabil a lelkiállapota, és a biztonságérzeten meg a férjén kívül másra nemigen vágyik.

No de túlélem. Legalábbis remélem…még 3 óra mire hazaér Peti. A világ órája pedig azóta sem javult meg…sőt! De a lényeg, hogy úgy fogok neki örülni, ha hazaérkezik, mint még életemben soha!

8 megjegyzés:

  1. Juca!
    Most mondjam azt, hogy ez hihetetlen? Csan önmagamat ismételném én is....együttérzek veled igazán! Tudom milyen labilis tud lenni az ember, én már most is simán, pedig még csak a 26. hétnél tartok...(Egyébként mivel pár napig nem voltál, már tényleg biztos voltam benne, hogy Simi megjött...)
    Lépcsőzz, ha tudsz, az állítólag segít! Puszi és kitartás!

    VálaszTörlés
  2. Kóóólaaaa????!!!! Jézusom! Utoljára 6 éves koromban ittam, akkor még azt hittem, hogy finom. Azóta hozzád hasonlóképp kampányolok ellene minden lehetséges színtéren. Ezek szerint bármire fel lehet készülni.
    Mondd csak, a pacalt nem kívánod? :)

    VálaszTörlés
  3. Jucus!
    Egyutterzek.
    De ugyanakkor illetlen modon jot mulattam a kolas sztorin es a lelakatolt huton. Aztan gyorsan eszembejutottak az en utolso napjaim es gyorsan visszatert az egyutterzes.
    Mit mondjak Jucus, embertprobalo napok ezek, bar elorebocsajtanam, hogy a terhesseg es a szules a konnyebb resze a dolognak.;)
    Az en legkemenyebb (eddigi)napjai tegnapelott es tegnap voltak. Lazarosz gegegyulladast kapott el Dafnitol (mondjuk Dafninak horghurutja volt ugyhogy mar en sem ertem). Antibiotikum, stb., stb. Olyan remalmaim voltak az elso napon, hogy rosszabbul ebredtem, mint ahogy lefukedtem.
    A kolara visszaterve, az egyik ismerosunkkel pont ezt beszeltuk a multkor, amirol beszelunk es, ahogyan cselekszunk utana az altalaban teljesen el tud terni, sot el is szokott, ritka az olyan ember, aki csak ugy cselekszik, ahogyan mondja, sot mivel minden valtozik is, ezert a korabbi szavak neha mar nem ervenyesek. Szoval...Na ezt jol elmagyarzatam, bar szerintem te megertetted mirol beszelek. Na eldugulok, mert jo hosszu lettem.

    VálaszTörlés
  4. Drága Jucám!
    Én sajnos tapasztalatokról nem írhatok, de nagyon sokat gondolok Rád innen most épp Keszthelyről. Még ha egyedül érzed is magad, hát tudd, hogy azért nagyon szorítunk Neked innen sokan (ma pont Luiékkal beszéltük, hogy lassacskán érkezik Hozzátok Simon). Kívánom, hogy minden oké legyen és minél hamarabb. Milloszor puszilunk! Stibi

    VálaszTörlés
  5. Drága Jucus!
    Ha valaki, én biztosan tudom, mi az amin most keresztülmész. Bencus is ráhúzott egy hetet,de hidd el, most már biztosan meggondolta magát Simon, és látni szeretné a mamáját! A lépcsőzést próbáld ki, hátha...
    Ügyes légy!
    Puszi, Mózi

    VálaszTörlés
  6. Haliho!
    Nem baj tudod én több mint 3 hetet huztam rá és meginditották ja és nem segített sokat 24 ora várakozás után ...nagynehezen...szoval a fiam tegnap elött volt 9 honapos vagyis számolhatnánk így 10-el is.Én mielött beköltöztem a korházba Mc Donalds sajtburger + coca cola volt az ebédem nem hiába aki kisfiut vár....

    VálaszTörlés
  7. Na akkor kozvetitek, ma este 9 korul kaptuk a hirt, hogy tegnap reggel 7-kor elment jucus vize, de a fajasok csak ma delutan indultak be rendesen... Talan azota mar a karjaiban is tartja a kis csoppseget!!
    Jucus, nagyon szoritunk, remeljuk, a nehez kezdet utan nem kinoz meg nagyon a fiatalur!! Csak ugyesen!!! Izgatottan varjuk a hireket!!

    VálaszTörlés
  8. Gondolom azóta mindenki tudja már, de azért leírom, mert azért mégis csak a keresztanyja vagyok ennek a gyereknek, hogy
    MEGSZÜLETETT SIMÓKA!!!!!!!!!!!!!!
    Küzdelmes, nagyon kemény szülés után (kalappal le Jucus és Peti előtt) november 17-én érkezett 3810 grammal és 52 cm-rel nem sokkal éjfél előtt (de majd tesóm pontosít, mert ezt az adatot nem tudom sajnos).
    Minden rendben van, Jucus és Simó is. Állandó szopizás megy, úgyhogy gyorsan pörgő blogra ne számítson senki mostanában:-)))))) hacsaknem Peti átveszi a blogfelület kezelését:-))

    VálaszTörlés