2010. július 29., csütörtök

A bio dicsérete

Alapvetően én nem vagyok se vegetáriánus, se bio, de még az egészséges táplálkozás címkéjét sem ragaszthatom a homlokomra. Imádom a körömpörköltet, a házi sonkát, a véres hurkát, a füredi velős pirítóst fröccsel, kedvencem a velővel töltött sertésborda krumplival és káposztasalátával, és folytathatnám a sort reggelig. Szóval most nem leszek álszent, és kezdem el tudományosan a bio élelmiszereket magasztalni.
Manapság amúgy is minden bio, egyre inkább divatot csinálnak belőle. De nem olyan nagy baj ez.
Mindenkinek meg van az indíttatása, hogy miért dönt a bio dolgok mellet. Sokan egy betegség kapcsán gondolkodnak el, mások megelőzésként, hisz azt nem lehet kétségbe vonni, hogy azok vagyunk, amit megeszünk. Valaki foglalkozik ezzel a gondolattal, valaki (még) nem.
Mi már egy ideje elkezdtünk változni. Apránként, lassacskán, először csak a termékek összetevőjét néztem meg, aztán lecseréltem egy-két alap élelmiszert, majd évek során az összes kozmetikumot, tisztítószert amit használunk. A mindennap fogyasztott élelmiszereket pedig minden országban igyekszem a piacon, termelőktől venni.
Hogy miért? Egész egyszerűen mert finomabb-nekem ez a fő indíttatásom, mert imádok enni:). Aki próbált már holland fürtös paradicsomból(ami nem is földben terem, hanem egy mesterséges talajban "érlelik") ízletes paradicsomsalátát vagy lecsót készíteni, az tudja miről beszélek. Lehetetlen küldetés. Igazán finomat házi alapanyagokból lehet főzni, friss, nap érlelte zöldségekből, házi tejből, házi túróból, házi sonkából. A csirke vagy a disznó sem mindegy, hogy antibiotikumtól és hormonoktól nő, vagy a sok gaztól és mosléktól:). Na nem is ragozom tovább, tény, hogy a bio finomabb és egészségesebb. Simonnak pedig mindenből igyekszem a legjobbat adni, így találtam rá egy közeli faluban egy nagyon aranyos házaspárra, akik biokertészkednek, azaz nem használnak és soha nem is használtak vegyszereket/permetszereket. Fantasztikus élmény volt az első látogatás náluk, végig jártuk a kertet, nagyon jót beszélgettünk, és azóta is minden héten rendületlenül hordom tőlük a finomabbnál finomabb dolgokat.
Ebből főzök Siminek, aki nagyon is értékeli az én fáradozásaimat (nagy kedvence például a cékla, vagy a vegyes zöldségpép). Olyan nagy élmény látni, hogy ízlik neki amit főzök neki, és mellé a tudat, hogy ez tényleg az ő egészségére válik.

(és ha már bio témáról írtam, nem tehetem meg, hogy nem teszek említést fő szponzorunkról, a www.bionatura.hu-ról, ami egy fantasztikusan jó webáruház, szuper termékekkel, és irtó jófej tulajdonossal, aki történetesen az én imádott nővérem:-). bocs Tesó, de ezt nem tudtam kihagyni:).

4 megjegyzés:

  1. Ugye hogy ugye? Mi is azóta nézzük meg, mi kerül az asztalra, amióta gyerekek vannak :-)) Miattuk már nem mindegy :-)

    VálaszTörlés
  2. Teljesen igazad van, nincs is jobb az Anyukám termelte paradicsomnál és a kertben kapirgáló csirkéinél.:D

    VálaszTörlés
  3. Juca! Ha nem titkos, megadnád a házaspár elérhetőségét? 2 éve ilyen céklát hajtok mindenhol, de boltban ilyet nem árulnak! Még Julcsi kapott anno Nagy Anditól, mert az ő fia nem ette meg, és anyósáék ültettek, így mi jól jártunk, de azóta se találom párját! :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia Jucus!

    Érdekelne, hogy hol vásárolsz. Ha időm engedi, átjutok néha a tbányai piacra, de jól jönne, ha délutánonként el tudnánk szaladni a zöldséges helyett egy jó kis kertbe... Én is az anyukámék saját háztáji dolgain nöttem fel, viszont mint betelepúlt győriek, nem ismerjük a környéket.

    VálaszTörlés