2010. június 20., vasárnap

Triumvirátus

Mától azt próbálgatom milyen egy háromgyerekes anyuka élete. Na még mielőtt valaki félreértene, nem, nem gyorsultunk ennyire be, és nem az ikerterhességemet szeretném nagyközönség előtt bejelenteni, csak kölcsönbe kaptuk nővéremék két tündéri kislányát néhány napra (pontosabban annyira, ameddig anyuska nélkül bírható az élet:). Nyilván ennek megfelelően 0, azaz nulla szabad percem van internetezni, de feláldoztam az alvásomból egy röpke 10percet, mert ezt dokumentálnom kell. Annyi cuki beszólásuk van egy nap, hogy másnapra már mindet elfelejti az ember, mert jönnek helyette újak.
Több három, (sőt négy!!) gyerekes anyuka kedves barátnőm van, és én eddig is nagyon tiszteltem őket, de ezek után azt hiszem minimum virtuálisan térdre borulok előttük. Hogy az Istenbe csináljátok ezt?????? De most komolyan...
Ma este nagy naívan azt gondoltam, hogy majd én megfürdetem őket. Mindhármukat. A lányok 5,5 és 3,5 évesek, ők már nagyok, tudnak maguktól is fürödni, Simi meg nem zavar sok vizet. Ebben az esetben szó szerint értendő:).
Lányoknak kiadtam a parancsot, hogy vetkőzés, nem kellett tíz másodperc sem nekik, anyaszült meztelenül álltak a fürdőszoba közepén. Eddig könnyű volt. Már csak a kispasit kellett levetkőztetnem, de a pelusnál picit megakadtam. Volt benne valami:), és épp bontakozott ki egy további dolog...na több sem kellett a lányoknak, Sári rögtön közölte, hogy neki is kakilnia kell. Most. Azonnal. Nyilván megszállta az ihlet:). És rápattant úgy meztelenül a Wc-re. Erre Flórika? Sááááriiii, siess már, nekem is kakilnom kell, és sürgetőleg odaálllt a Wc kagyló végébe, hogy lássa, mikor jut sorra:).
Na, hát így kakiltak. Kollektíven:). Mikor Simó végre végzett, gyorsan bependerítettem a fürdetőkádjába, és próbáltam villámgyorsan megfürdetni. Persze ő imádja a fürdést, úgyhogy semmi kedve nem volt kapkodni, inkább sikongatott, teli szájjal vigyorgott, és az istenért nem akart fél másodpercet egy pozícióban tartózkodni. Miközben Simóval hadakoztam, Sári lepattant a klotyóról, és elkezdett meztelenül körbe-körbe szaladgáltni a Wc papírral a kezében, üvöltve, hogy Tyúúúúki (ez lennék én), töröld ki a fenekemeeeeet. Hirtelen azt sem tudtam hova kapjak, fürdessek gyorsan, vagy feneket töröljek, mikor a szemem megakadt Flórikán, aki tök nyugodtan, méltóságteljesen trónolt, végre Sári átadta neki a helyet:). Akaratlanul is elmosolyodtam a helyzet komikumám, mire Flóri rám nézett és azt mondta nagy komolyan: "Tyúki, szeretlek". Majd gyorsan hozzátette :Anya mikor jön? :))))
Na kész, itt kidőltem a röhögéstől.
(A fürdetés végül úgy oldódott meg, hogy kikaptam Simit a kádból, és szóltam Petikének, hogy fürdesse már meg a csajokat:).

Sztori kettő:
Fürdéshez készülődünk, beszélgetünk, abszolút témába nem vágóan Sári egyszer csak megszólal: Nem baj, hogy fiú. Nézek rá tök értetlenül...de gyorsan jött a magyarázat (mi minden pöröghet egy ilyen gyermeki agyban, félelmetes!)
Mert mindig vigyorog. És az olyan jó. Úgy örülök, hogy ilyen gyereket szültél Tyúki!
Istenem, hát lehet ehhez hozzáfűzni valamit???

Sztori három:
Altatás...na ez egy komoly kihívás. Mama a két randalírozó lánynak próbál esti mesét olvasni, nem nagy sikerrel:). Mi Petivel Simót próbáljuk meggyőzni arról, hogy tudomást se vegyen a nagy hangzavarról, inkább aludjon (amit alapjáraton is utál). Még kisebb sikerrel..
Egyszer csak Sári nagy duzzogva beront hozzánk és közli, hogy ő itt alszik velünk, ugye nem baj?
Nem hát, gyere hozd a kispárnád, bújj közénk, ahol három ember elfér, elfér egy negyedik is:).
Kérdezzük tőle, hogy de mégis mi történt?Miért nem hallgatja a mesét, amit Mama olyan lelkesen mesél nekik?
Jött a komoly, felháborodott válasz: Mert most Flóra választhatott mesét, és ő mindig a legbénább mesét választja-mondta duzzogva.
Melyik az a mese?-kérdezem nagy együttérzően, magamban már készülve, hogy szegény Hófehérkét, vagy Piroskát frappánsan a védelmembe vegyem.
Válasz: A szemgyulladás. Mondta vér komolyan.
Mi meg Petivel összenéztünk, és majdnem leestünk az ágyról akkorát röhögtünk.... (És még mielőtt valaki tévedésből azt gondolná, hogy a gyerekorvos nagymami a régi szemészet tankönyvéből mesél a gyerekeknek, a Szemgyulladás című remekmű Bartos Erika Anna, Peti és Gergő című mesekönyvéből van:)

Fotókat majd holnap próbálok feltölteni. Ha sikerül:)

4 megjegyzés:

  1. Na hát most már meg kell szemrevételeznem magamnak ezt a Bartos Erika sorozatot, annyi szidalmat hallottam róla gyakorló anyukáktól :D :D
    Egyébként nagyon jól csinálod a háromanyukás létet, nálunk sem megy jobban ennyi év gyakorlás után sem :)) Csak szépen észrevétlenül hozzászokik az ember, és immunissá válik :)) Nekem már az lenne furcsa, ha valami egyszerűen menne :D

    VálaszTörlés
  2. Jot nevettem Jucus a torteneten, hat igen...harom vagy negy gyerekkel semmi nem egyszeru. A furdetest azert en ugy szoktam intezni, hogy kulon-kulon furdetem oket. Vagy azt is szoktam, hogy Lazaroszt reggel megfurdetem mikor a nagyok nincsenek itthon, es Danait is, este megfurdik Anna es aztan lefurdetem Dafnit. Mondjuk foleg azert, mert Dafninal most vigyazni kell raadasul, hogy a fulebe ne menjen viz, be kell tenni vattat olajjal a vegen. Aztan furdes utan kivenni. Ha a csajok nagyon egyutt akarnak furdeni este, azt is lehet, villamfurdes, kozben fiatalur var a gyerekkocsiban vagy a szelebe kotve, nezi a csajokat ahogy furdenek.;)

    VálaszTörlés
  3. Vlahi, Bartos Erika mesekönyv egyébként nagyon helyes szerintem, nem tudok róla sok rosszat mondani...a mindennapi életből vett sztorik, mint pl egy kötőhártya gyulladás:), meg oviba járás, kistesó születés..stb aranyos rajzokkal, történetekkel, és a gyerekek imádják, ez a fő szempont:) úgyhogy szemrevételezd!
    tetszik ez az "immunissá válás" megközelítés:)azt hittem csak én látom bonyolultnak ezt az állandó "logisztikázást", de ezek szerint akkor nem, csak ti már észre sem veszitek:)

    VálaszTörlés
  4. Rosszcsont Kriszta, azért a szememben ti akkor is HŐSök vagytok:)! Egy napra azért bekameráznám a házatokat szívesen:). Lazarosz még csak lesi ahogy a csajok fürdenek, de nemsokára bepattan majd melléjük! mekkora kádatok van:)?
    Dafni füle hogy van? Lesz műtét?

    VálaszTörlés